DebuggerDisplayAttribute można znaleźć w
System.Diagnostics. Atrybut ten służy do kontroli sposobu, w jaki wyświetlamy daną zmienną w oknie zmiennych debuggera. Przydaje się to np. do klas zawierających kilka properties, które chcemy podejrzeć. Jako argument konstruktora podajemy string z możliwością używania wyrażeń umieszczonych w nawiasach klamrowych
{}. W wyrażeniach tych można na przykład podawać nazwy properties, przeprowadzać na nich operacje, czy wywoływać funkcje. Należy jednak pamiętać, że operacja wykona się przy każdym odświeżeniu debuggera, przez co często zmusimy komputer do sporej ilości niekoniecznie potrzebnych obliczeń.
using System;
using D = System.Diagnostics;
namespace DebuggerDisplayAttribute
{
[D.DebuggerDisplay("Sample class: First: {First}, Second: {Second}, Sum: {Sum()}")]
public class SampleClass
{
public int First { get; set; }
public int Second { get; set; }
public SampleClass()
{
Random r = new Random();
First = r.Next(100);
Second = r.Next(100);
}
public int Sum()
{
return First + Second;
}
}
}
Podczas zatrzymania pracy programu w trybie debug, z automatu otrzymamy:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz